neděle 27. ledna 2013

* H.E.A.T. Program


Dlouho tady nebyl žádný článek o sportovní aktivitě, a protože o této konkrétní slýchám v poslední době poměrně hodně, rozhodla jsem se, že si o H.E.A.T. Programu zjistím něco více. Říká se, že filozofie tohoto cvičení spočívá v tom, že si hledáte svůj vlastní cíl, ke kterému se postupně propracováváte. Proč se stalo pro mnohé životním stylem?

Co je to H.E.A.T. Program?
Slovo H.E.A.T. se dá rozložit na 4 anglická slova, a to High Energy Aerobic Training, v překladu tedy aerobní trénink s vysokým energetickým výdejem. Jak už plyne z názvu, jedná se o aerobní cvičení, které je určeno pro všechny bez rozdílu věku či kondice.
H.E.A.T. Program je nový fitness program, představuje cvičení, které vychází z přirozeného lidského pohybu, kterým je v tomto případě chůze. Při tomto programu využíváte speciálního běžícího pásu Maxerruner.

Jak se H.E.A.T. Program cvičí?
Jedná se o skupinové cvičení přibližně v 8-15 lidech. Cvičíte na mechanickém pásu Maxerruner, který si sami řídíte, sami si nastavíte svou vlastní náročnost. 
Lekce trvá obvykle 45-50 minut, po celou dobu vás vede instruktor. Celé cvičení je doprovázeno hudbou.

Trocha historie
Tento fenomén vznikl v Itálii, konkrétně v hlavním městě Římě.
V r. 2001 tam bylo vyrobeno několik prototypů pásu Maxerruner, které byly vyzkoušeny na prvních lekcích H.E.A.T. Programu. V r. 2004 program dospěl do lepší podoby, do té dnešní. V témže roce byl poprvé představen na veletrhu v Del Fitness Rimini. 
Zakladateli tohoto programu jsou dva italští sportovci a příznivci zdravého životného stylu Marika Moretti a Max Grossi. Při tvoření H.E.A.T. Programu vycházeli ze svých letitých zkušeností v oblasti jógy, fitness a vysokohorského terénu.

O čem to vlastně je?
Program H.E.A.T. se pro mnohé lidi v ČR stal životním stylem. Hlavní myšlenkou tohoto programu je nalezení vlastního cíle a příprava k němu. Lidé se H.E.A.T. Programu věnují z různých důvodů, ať už se jedná o zlepšení kondice, odreagování, hubnutí, vyzkoušení něčeho nového apod.

Co si vzít na první lekci?
Všichni, kdo H.E.A.T. Program vyzkoušeli, ujišťují nováčka, že se není čeho bát. Doporučeno je vzít si s sebou pohodlnou obuv, dostatek tekutin, pohodlné oblečení a ručník.

H.E.A.T. Program v bodech

  • v průběhu cvičení dosahujete svého osobního cíle
  • určen pro všechny věkové kategorie (pro mladé i staré)
  • jedná se o skupinové cvičení
  • přínosný pro naše tělo - redukce hmotnosti, zlepšení kondice, větší vytrvalost
  • při jedné lekci možnost spálit 500-800 kilokalorií
 
Krok za krokem aneb jsem tu poprvé

  1. Najděte si pás, který vám bude vyhovovat.
  2. Do držáku na ovládacím panelu si dejte pití, ručník přehoďte přes madlo.
  3. Jakmile se instruktor bude ptát, řekněte, že jste na lekci poprvé. Vše vám následně vysvětlí a bude vám věnovat větší pozornost než zkušeným cvičícím.
  4. Nepřetěžujte se. Jeďte si podle svého tempa. Neohlížejte se na ostatní.
  5. Po lekci nezapomeňte doplňovat tekutiny, kterých můžete během cvičení ztratit až 2 litry!
  6. Jakékoliv dotazy směřujte na svého instruktora, je tam od toho.



Já jsem doposud H.E.A.T. Program nevyzkoušela, nevím, zda-li by mě vůbec bavil, protože cvičení na strojích jakéhokoliv druhu mě zkrátka nelákají a prozatím mě žádný neoslovil. Držím se však zásady, že se vše má jednou vyzkoušet, takže se možná brzy přihlásím se svou recenzí na toto aerobní cvičení.

Co vy? Byli jste někdy na tomto cvičení? Jak se vám líbilo? 

Užijte si dnešní poslední víkendový den!
Kriss

7 komentářů:

  1. Také jsem už o tom slyšela, ale byla jsem neschopá(či líná) si o tom něco zjistit! ;)
    Je super, že jsem to tu u tebe našla a mohla si to přečíst, alespoň to nemusím hledat! :D

    Může to být dobrý zpestření cvičení, ale myslím si, že se to dá vytvořit i doma, heat, s dobrými aerobními cviky ne? (Myslím tím, panáky. apd. nebo to je jen s pásy? ;))

    OdpovědětVymazat
  2. o tom cvičení jsem párkrát už slyšela, ale nikdy jsem ho nevyzkoušela a ani se na to nechystám :D cvičím raději sama doma :)

    OdpovědětVymazat
  3. to jsem viděla v nabídce nového fitka .. :)
    zní to dobře. Když člověk cvičí při více lidech, víc ho to motivuje.

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá to fakt moc dobře, u nás to zatím není :)

    OdpovědětVymazat
  5. Chodím pravidelně už skoro rok, a je to naprosto super cvičení, beru to hlavně jako odreagování ze školního stresu, při kterém se člověk pořádně zapotí :) Můžu jenom doporučit!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Když jsem chodívala do posilovny, milovala jsem stepper a tohle taky nevypadá úplně špatně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mohu jen doporučit. H.E.A.T. jsem vyzkoušela, před asi 3,5 lety. Po roce mi byl výzvou udělat si licenci instruktora H.E.A.T.Programu. H.E.A.T. Program je nejen aerobní aktivita, trénink, ale pohoda, relax, energie, kterou nejen vydáš, ale současně z každé lekce odcházíš s energii. Taky díky této aktivitě jsem za poslední rok poznala spoustu úžasných lidí, s kterými se nesetkávám už jen na lekcích :) H.E.A.T. je součástí mého životního stylu ♥ Vyzkoušíš a určitě to bude krok správným směrem :) A může to být tvá cesta cítit se líp, být blíž svým cílům.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)