úterý 12. března 2013

* Celozrnné muffiny

Protože mám tendenci zkoušet stále něco nového, v neděli jsem se rozhodla pro něco atypické, něco, co nedělám běžně. Upekla jsem celozrnné muffiny, inspirací mi byl tento recept, pouze jsem si jej upravila ku obrazu svému. Musím říct, že byly vynikající, dokonce je zbaštila i má rodina, přestože jsem nepřidala žádný cukr (příště možná trošku přeci jen dám, aby nebyly tak plané :)). Pokud jste příznivci muffinů, toto bude to pravé ořechové (a to doslova) pro vás.


Na 12 muffinů budete potřebovat:
  • 95 g celozrnné mouky
  • 50 g ovesných vloček
  • 1 prášek do pečiva
  • 60 ml vody
  • 60 ml mléka
  • 2 banány
  • 2 vejce
  • 2 lžičky skořice
  • 2 lžičky prášku do perníku
  • mandle
  • hořkou čokoládu
  • cukr/med/javorový sirup/či jiné sladidlo 
Nejdříve si rozmícháme vajíčka, přidáme banán a rozmačkáme. Mandle a hořkou čokoládu si nahrubo nakrájíme, přidáme k vajíčkům a banánu. Dále vložíme zbylé ingredience a pořádně promícháme. Hmotu dáváme pomocí lžičky do formiček nebo plechu na muffiny (já si je raději vymazala olivovým olejem, aby se mi dobře vyndávaly). 
Pečeme cca 20 minut na 180°C.

Já si muffiny dala včera ke svačince, ale jsou vhodné také jako snídaně. Je to na každém. :))
Jedná se o parádní zdravou variantu muffinů, která potěší příznivce sladkého.

Dobrou chuť!
Kriss 

15 komentářů:

  1. Jsou v tom samé výborné věci, úplně jsi mi udělala chutě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky peču celozrnné muffiny :-) Jen místo mléka a vody dávám jogurt. A nikdy jsem nezkoušela použít banán, takžýe díky za inspiraci. Já má v těhle muffinech moc ráda na kostičky nakrájené jablko, je to pak skoro jako štrůdl ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty musí být úžasný ;) Muffiny taky miluju

    OdpovědětVymazat
  4. Také se mi líbí a ingredience jsou krásné. Není nad zdravé pečení :)

    OdpovědětVymazat
  5. Receptů na celozrnné muffiny není nikdy dost :) Což mi připomíná že jsem dlouho žádné nedělala tak se do nich asi pustím v neděli ať mám ve škole co svačit, ten praktický tvar je totiž úžasný :D

    OdpovědětVymazat
  6. vypadají skvěle:) já na muffiny používám jenom rozmixované ovesné vločky:)

    OdpovědětVymazat
  7. Vyskúšam. Vyzerajú moc dobre. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Prosim prosim ... jeden prášek do pečiva je kolik? My máme několik a v jednom je toho třeba dvojnásobek než v jiném.

    OdpovědětVymazat
  9. Dnes jsem je upekla a chuťově jsou výborné. Jen se mi přichytili k papírovým košíčkům a nejdou vůbec vytáhnout:( Nevíte, čím to může být?

    OdpovědětVymazat
  10. naprosto úžasné, zdravé a krásně vláčné ,tyto muffiny zvládne upéct úplně každý :)

    OdpovědětVymazat
  11. Dnes jsem zkoušela něco podobného, ale s tou celozrnnou moukou muffiny "nenabyly".. jsou takové splasklé... nevíte čím to je? Nějaké zásady při práci s celozrnnou moukou? :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)