pátek 29. března 2013

* Koketuji s Insanity


Když jsem se posledně dívala na své tělo do zrcadla a pečlivě jsem se prohlížela (jak už to u nás žen bývá :)), rozhodla jsem se, že by nebylo zlé, dát mu prostor, aby začalo makat ještě více než doposud. Když to řeknu upřímně, mám pocit, že z Jillian už jsem zkrátka vyrostla, i když na ni stále nedám dopustit. Mé experimentování začalo se Zuzkou Light a já cítím, že je třeba opět přidat na zátěži. Začínám koketovat s myšlenkou, že bych se pustila do Insanity.


Nejsem ještě pevně rozhodnutá, ale rozhodně o tom velmi uvažuji. Trošku mě sice znepokojuje neustálé hopsání, kterého je v Insanity hodně, řekla bych. Má kolena by si asi vytrpěla pěknou zátěž. Když jsem však četla články některých z vás, zašla jsem nad úžasnými výsledky, které jste po pár dnech až týdnech zpozorovali na svém těle. A já věřím, že toto opravdu funguje.
Abych jen nezůstala u řečí do větru, rozhodla jsem se včera pro vstupní Fit test, který se skládá z 8 cviků, kterých máte v rámci minuty udělat co nejvíce. Po každém odcvičeném setu máte 1,5 minuty na odpočinek, zapsání si svých výsledků. Na začátku se s Shaunem a jeho společníky zahřejete a protáhnete, v závěru vydýcháte a opět protáhnete. Celý fit test mi zabral necelou půl hodinku, v rámci níž jsem měla pocit, že u některých cviků opravdu umřu. Každopádně to nebylo až tak hrozné, jak jsem předpokládal.

Jaké cviky se vlastně ve fit testu objevily?

 
Klasické výkopy do vzduchu. Tento cvik mi jako jeden z mála nečinil takové potíže. Asi proto, že jsem na to zvyklá ze spousty workoutů s Jill. I když ten výsledek, no... Jak je napsáno, jako jedno opakování se berou 2 výkopy.

Všem známí power jacks. Jak se tak dívám na ten můj počet, taky jsem se mohla přimět k většímu opakování. Ale znáte to, chcete ze sebe dostat víc a víc, ale ono to nejde. Tak snad příště. :))

To už bylo něco na mé nožky. Princip je jednoduchý, nohu prostě přitahujete směrem k hrudi, zároveň z horní pozice dáváte ruce ke kolenu. A že mě pak krásně bolely. :))

Tento cvik byl u mě docela propadák. Nesnáším tady to hopsání do vzduchu, a co hůř, výsledky tomu také odpovídají. Pokaždé, když se tento cvik objeví u Jill, jsem znechucena. :D
Každopádně věřím tomu, že mu přijdu na chuť stejně tak, jako jsem přišla na chuť i jiným věcem.

Vážení, měla jsem ten pocit, že můj pokoj je na všechno to hopsání dostatečně velký, ovšem tento cvik mě vyvedl z omylu. Plácala jsem se v tom jako ryba na souši. Hop se, hop tam, a už jsem vrážela do postele, do stolu a dalších věcí. Možná, že kdybych měla více prostoru a nebyla bych nas*raná už po 1. kole tohoto cviku, zmohla bych se na víc opakování. Ale co se dá dělat. Jak je napsáno, jako jedno opakování se berou 4 výskoky, tz. že počítáme každé kolečko, které uděláme.

Řeknu vám, na to, že se teď věnuji burpees challenge, tak jsem se moc nepředvedla. Jsou to klasické burpees s výskokem, ovšem tentokrát varianta bez kliku. Bylo to o poznání jednodušší, když jsem nedělala ty klasické jako při naší výzvě, každopádně i tak mi daly zabrat. Zjistila jsem, že není zas taková sranda jet je na čas. No, alespoň mám co zlepšovat. :))

Tak nevím, nakolik je můj výsledek uspokojující, každopádně vím, že bych dala i více. Jen to chtělo trošku zabrat. Ale to by chtělo vždycky, že ano. :)) I tak bych řekla, že konečný výsledek není až tak strašný, jak jsem si myslela. Přestože jsem se zmohla na takový počet, měla jsem jisté rezervy.
Tento cvik mě dost bavil, to nejlepší na konec. I když mě posléze trošku bolela třísla, jak furt přitahujete nohy. Aby toho nebylo málo a já svůj fit test krásně zakončila, tak jsem si spálila ruku o koberec. :D
Mé výsledky (28.3.2013):

Co se týče výsledků, nejsem vyloženě nespokojená, ale vím, že jsem ze sebe mohla dostat ještě o něco víc. Cítím, že k sobě a svému tělu začínám být více kritická, ba dokonce na sebe kladu čím dál tím větší nároky. Těžko říct, zda je to k užitku, ale prostě to tak cítím. Jak se říká: "Buď hrdý, ale nikdy spokojený." Řekla bych, že toto motto mě docela vystihuje. I když ze sebe dostanu maximum, i když ze mě kape pot jak z vola, i když skoro brečím vyčerpáním, pořád slyším v hlavě hlas: "Mohla jsi to udělat ještě lépe." nebo "Nebylo to dost dobré." či "Příště bys měla makat ještě víc." Uznávám, že občas to už docela přeháním, přítel se kolikrát nestačí divit, jak jsem sebekritická. Ale víte co? Víte jaký je důvod? Prostě chci být lepší! Chci sama sobě dokázat, že mám na to být lepší. Nezajímá mě okolí, jsou mi fuk řeči typu "Už jsi toho tolik zvládla." nebo "Proč jsi na sebe furt tak přísná, když ses tolik zlepšila?", příp. ještě věty typu "Ty výsledky jsou super, proč chceš ještě víc?" Já bych však ráda apelovala na všechny, kteří se do této těžké práce, totiž do práce na sobě samých, pustili, aby se neohlíželi na nikoho a nic. Poslouchejte své tělo, své srdce. Plňte si vaše sny bez ohledu na to, jak se k tomu staví vaše okolí. Jim stačí, že jste udělali 30 kliků? Co na tom? Je to jejich či vaše tělo? Stůjte si za svým a nikdy se nevzdávejte!

Pokud se závěrem vrátím k Insanity, určitě bych si ráda fit test po nějaké době zopakovala, abych viděla, zda se mi fyzička lepší, horší, nebo zůstává na stejné úrovni. Samotného programu se přeci jen ještě stále trochu straním, ale myslím, že toto byl ten první statečný krok, od kterého jsem zase blíž k novému cíli, totiž k Insanity. Nevím, jestli budu natolik psychicky a fyzicky zdatná, abych se do toho pustila, ale doufám, že se mi podaří jej zařadit do svého cvičebního plánu co nejdříve. :))

Pokud si někdo z vás pohrává s myšlenkou, že by fit test také vyzkoušel, kompletní video je k dispozici na youtube. Mimo to jsem už jeden článek o Insanity psala, pokud by někdo z vás ještě neměl potuchy, oč se vlastně jedná. :))


Co vy, zkoušeli jste fit test, příp. celé Insanity? Jaké byly vaše výsledky?

Hezký pátek vám všem!
Kriss

27 komentářů:

  1. na Insanity si brouzsim zoubky prave ted. Ovsem asi se zacatkem jeste 14 dnu pockam (aktulane trenuji na Pul Maraton, ktery bude prave 6/4). Takze bych se nerada vyridila pred zavodem :-)

    Ale urcite ho pak hned dam cele... Strasne me zajima, jestli to fakt funguje tak skvele :-)

    Fit Test jsem taky jeste nezkousela, ale rekla bych , ze ke Tvym vysledkum se ani nepriblizim :(

    OdpovědětVymazat
  2. Insanity by mě hrozně bavilo, ale bohužel ho cvičit nemůžu. Je náročný jak na kolena, tak na záda. Nejvíc mě baví právě různé poskakování a musela jsem se ho úplně vzdát :-( Když jsem naposled cvičila fit test, nemohla jsem se pak hnout... Jestli se pro něj rozhodneš, budu držet pěsti, aby tě to hlavně bavilo a výsledky se určitě dostaví!

    OdpovědětVymazat
  3. ja už bohužiaľ insanity nemôžem cvičiť, kvôli susedom ktorí sa sťažovali na dupanie (a to bývam v dome prosím pekne) i keď ma to strašne moc bavilo :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem fit test zkoušela, ale výsledky už si nepamatuji, přecejen bylo to o letních prázdninách :) Občas si nějaký workout zacvičím, ale že bych jela jen Insanity, to si nedokážu představit. Navíc jsem někde četla, že při něm může dojít ke ztrátě svalů a nárůstu tuku. Je tam hodně cardia a přidej ještě stres a faldík na břiše je skoro jistý :) plus samozřejmě je to velká zkouška na klouby, ale nechci tě od toho odradit. Spousta lidí má dobré výsledky, ale spousta jich také skončila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím faldíkem na břiše m přijde jako strašná blbost. Možná když u toho sežereš tunu čokolády a chipsů denně, tak jo... :D

      Vymazat
    2. Já také nechci být rejpavá, ale INSANITY je naprostá cardio bomba, při které vede jediná cesta a to hubnutí tuku (samozřejmě v rámci zdravého stravování). Nadruhou stranu není tam moc silových tréninků, ale přesto se tělo posílí. Já ho již dlouho kombinuju se Zuzky silovýma tréninkama a jsem MAXIMÁLNĚ spokojená. Zkouším se hecnout jet ho alespon 2 týdny v kuse ale zjistila jsem, že bych jela přes hranice svých možností a přivodila si tak možná nějaké zranění. Každý by si ho měl vyzkoušet a přizpůsobit sobě a svému tělu na míru :-)

      Vymazat
    3. to je blbosť čo si napísala, ešte som nepočula, že by niekto kto civčí pribral tuky. zvláštne, že všetci aktivne cvičiaci nemajú nadváhu, však? potom asi bude chyba v strave a nie v insanity.

      Vymazat
  5. Insanity je skvělé :) Výsledky Fit Testu si už nepamatuji, ale vím, že mě docela příjemně překvapily. Taková malá rada: pokud opravdu uvažuješ nad tím, že se do Insanity pustíš naplno, začni, dokud nejsou vedra :D

    OdpovědětVymazat
  6. S tím vedrem je to pravda :D já jsem si občas zacvičila v létě a vstávala jsem kvůli tomu o šesti, abych po docvičení ještě vůbec žila :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle by mě asi zabilo, mám pocit, že umíram i u Jillian BR workout 1 a to všichni ostatní řikaj, že je o brnačka.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky mám pocit, že jsem z Jillian trochu vyrostla, ale moje srdce ji patří porád a semtam si nějaký její workout dám. Abych nezapomněla :)
    Co na Insanity říct - je to prostě šílenství a rozhodně není pro každého. Je ale dobře, že jsi zkusila, člověk má pořád zkoušet něco nového. A nebuď k sobě tak kritická, zvládla jsi to dobře, sama píšeš, že to dalo zabrat, tak se tím netrap.
    Já jsem se do Insanity nikdy nepustila jakožto do celého programu, ale pár workoutů jsem vyzkoušela. Můj názor? Přijemné zpestření týdenních workoutů, ale každý den ne. Myslím, že to je hlavně pro lidi, co potřebují co nejvíce a rychle zhubnout, pro nás moc ne. Ale jak jsem psala, jednou za týden se pořádně vyřádit a zaskákat, to není na škodu. Tréninky se mají střídat, tak proč ne :)

    Ale líbí se mi styl toho cvičení a jak jsou ti, co cvičí silní. Shaun vysvětlí cvik a i přesto, že je fakt náročný, tak oni se usmívají, zatleskají si a prostě jdou do toho. Atmosféra tam je moc pěkná, líbí se mi. Stejně jako v Body Revolution :)

    OdpovědětVymazat
  9. Insanity jsem odcvičila první měsíc a pak jen asi 4 dny z druhého měsíce, bavilo mě to, ale po nějakém čase to bylo furt horší a horší s koleny, až do teď mám problém s bolestí kolen při cvičení a před Insanity jsem byla v pohodě :/ a taky mě strašně nebavil ten každodenní warm up :D ... Jinak jsem za ten měsíc shodila 3 kg a to jsem neomezila nezdravé jídlo, což mě štve, mohla jsem mít 100x lepší výsledky ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Fit test jsem už zkoušela. Jak jsem zjistila, já miluju ten pocit, že se musím opravdu přemáhat, abych to cvičení dodělala a říkám si, že tohle mě určitě zabije. Nadruhou stranu na to děsně nadávám a říkám si, proč jsem byla tak blbá a šla do toho, ale po docvičení je to paráda. Časem se do tohoto programu chci taky pustit. :) A to motto vystihuje i mě, i když zatím to bohužel neplatí u cvičení.

    OdpovědětVymazat
  11. kolikrát já už o Insanity uvažovala, ale díky těm mým problémům s koleny na to nemám odvahu... I Jill, Bob a Zuzka mi dávaj s nohama fest na prdel... Prostě se Shauna bojím no...

    Jo, ty mýty jsou prostě blbosti, jak jsem napsala na začátku, před rokem bych se s tebou taky o tom přela a řekla ti, že to je pravda, dneska se tomu jen směju a snažím se ostatní přesvědčit, že jsou blbý!!! Jinak co se těch posledních dvou bodů týče... To nemá cenu komentovat, to jako fakt ne... BTW, když já jsem začínala s Jill, měla jsem doma jen ty kilovky a jako i když to byli kilovky, tak mi to dávalo fest zabrat a všechno mě bolelo XD ty dvoukilovky jako taky nejspíš v nejbližší době vyměním... štve mě, že jsem nestihla ten set činek v tescu :-( snad příště no...

    OdpovědětVymazat
  12. Já mám za sebou odcvičený téměř celý program. V létě jsem se do něj pustila, naučila jsem se díky tomu cvičit ráno, protože odpoledne jsem měla brigádu. 2 týdny před koncem mi ale objevili boreliozu, tak jsem musela s cvičením přestat. Ale výsledky byly hodně slušné, bavilo mě to. Tenhle program stojí za to vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  13. Tak Insanity jsem párkrát zkoušela s přítelem,ale zatím jsem se vždycky vrátila ke svému. Jillian mi taky začíná být docela málo:)) Teď cvičím se Zuzkou a jsem nadšená:)

    OdpovědětVymazat
  14. Předevčírem jsem dělala fit test insanity, výsledky mám na blogu :)

    OdpovědětVymazat
  15. do toho chci dokopat přítele :D já si na to ještě netroufnu... možná časem :)

    OdpovědětVymazat
  16. Taky jsem četla/slyšela jen samou chválu na Insanity. A tak nějak se pomaloučku psychicky připravuju na Fit test. Už to mám v hlavě dlouhou dobu, ale nějak se nemůžu k tomu dokopat. Trochu mám obavy z toho, že mi nevydrží kolena, jsem na ně náchylná...

    OdpovědětVymazat
  17. Je super, že do toho chceš jít. Insanity je šílený program :D Taky jsem ho chvilku dělala, ale nedojela jsem ho celý. I když jednou za čas si nějaké video z něj zacvičím :) A dostala jsem chuť vyzkoušet zase fittčest. Možná mám ještě někde nějaké staré výsledky, tak bych to mohla taky porovnat! :)

    OdpovědětVymazat
  18. No přesně tak, souhlasím s tebou! přiznám se, že jsi mě také navnadila, vyzkouším Fit test a pak se rozhodnu jak dál.

    OdpovědětVymazat
  19. Určitě Ti Insanity doporučuji a když ho budeš cvičit alespon 4x týdně, tak výsledky urcite budou!!
    Zkus to, je to sice záhul, ale Shaunek je sympatak a urcite Tě to s ním bude bavit.

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem se do Insanity zamilovala :). Už po pár dnech jsem viděla obrovské zlepšení kondičky ;). Musela jsem kvůli času začít znovu(mám ráda když to dělám poctivě). A to, co jsem při začátcích nedávala mi teď přijde o dost víc v pohodě:)

    OdpovědětVymazat
  21. Insanity jsem odcvičila někdy v říjnu a i když jsem ke konci trochu šachovala s workoutama a lehce je přehazovala,můžu hrdě říct že jsem to nevzdala a dotáhla do konce :) A i když je to bezesporu účinný program, znova bych do toho nešla. Po docvičení jsem si někde přečetla že je vhodné mít na toto cvičení speciální odpružené boty a když to ti "cvičenci" natáčely tak byly ve spešl tělocvičně s měkkým povrchem, protože je to program náročný hlavně na ty kolena. A je taky pravdou že od té doby mě v jednom pořád pobolívá. Sice se teď občas k Insanity vracím, ale jenom tak 1-2x týdně :) Navíc to pak už v té druhé části bylo náročně psychicky, přece jenom být celý den s pocitem že večer musím hodinu poskakovat něco tak šíleného :D Ale nechci tě od toho odrazovat, záleží jen na tobě :)

    OdpovědětVymazat
  22. Mám odcvičený celý první měsíc - musím říct, že výsledky nemám takové jaké bych si představovala (ale třeba je jen nevidím), a když jsem po měsíci chytla do ruky činky, tak jsem byla ráda, že jsem odcvičila 30 min s Jillian.. Na druhou stranu musím uznat, že jsem si za ten měsíc solidně vypracovala břicho :D
    Kolena boleli a to dost..A ještě teď bolí a to už jsem se na to vykašlala..Squaty pomalu ani dělat nemůžu..Takže na to bacha - prostě to není pro každého no.. Zkus a uvidíš))

    OdpovědětVymazat
  23. Do Insanity se zapojil můj brácha, zrovna začal třetí týden a celkem hledím na ty výsledky. Sice je to makačka jak prase, co říká ( a já mu fakt věřím :D ), ale vidět to je :) Já osobně na to ještě nemám, jak fyzicky, tak asi ani psychicky :)

    OdpovědětVymazat
  24. INSANITY je fajn ale osobně bych možná začal s P90X

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)