sobota 16. března 2013

* Můj první trénink v posilovně - záda, ruce


Tak děvčátka (a chlapci, pokud mě vůbec nějací čtou :)), konečně jsem se odhodlala, překonala svou asociálnost a vydala se do posilovny. Řeknu vám, stálo mě to dost přemlouvání, abych vůbec oslovila svého muže s tímto nápadem. Nicméně to až tolik nebolelo (nemyslím cvičení :)), pěkně jsem si mákla a odcházela se spokojeným pocitem zase domů. Co jsme cvičila a hlavně jak se mi cvičilo? :)) O tom je dnešní kratičký článek. Uvítám vaše rady. ;)


Na úvod bych měla připomenout, že v posilovně jsem pochopitelně už několikrát předtím byla, ať už se jednalo o součást tělesné výchovy na střední škole, nebo jedna návštěva s přítelem, ale to byla spíše prohlídka, moc jsem si tam nezacvičila. Takže tentokrát už se jednalo o opravdový trénink v tom pravém slova smyslu. :))
Protože jsem si při středečním tréninku se Zuzkou natáhla tříslo (běda ti, Kristýno, musíš se lépe protahovat), tak jsem se rozhodla pro trénink zad a rukou (i když biceps jsem pěkně odflákla pouhým jedním cvikem).
Byla jsem nadmíru spokojená už po příchodu, protože posilovna byla o půl 11 naprosto prázdná, nikde ani živáčka. Měla jsem tak po problému, co se týče mé asociálnosti. :)) Navíc vám řeknu, že pohledy chlapů, když cvičíte a soustředíte se na to, mi nikdy nebyly příjemné, takže jsem se tomu tentokrát alespoň v první fázi tréninku vyhnula, potom už se tam nahrnuli, bastardi.
Můj první trénink v posilovně začínal jízdou na rotopedu, abychom zahřáli těla. Tento trénink jsme jeli s přítelem spolu v páru, hned se mi lépe cvičilo. :)) Po 5minutové jízdě jsme se šli protáhnout a vrhli se na náš trénink, který byl zaměřen na záda, triceps a biceps (i když jak jsem psala na začátku, odbyla jsem ho pouze jedním cvikem, protože u dalších 2 cviků, které přítel naplánoval, nešla dát nižší váha na strojích a tu těžší jsem nezdvihla, smůla). Jednotlivé cviky, zátěže, série a počty opakování jsem vypsala níže, takže vás jako úplný laik, co se posilovny týče, žádám o jakékoliv rady, pokud nějaké máte. :))
Na závěr jsem si udělala svých dnešních 15 kousků burpees, dala si 5 minut na rotopedu, protáhla se, a svůj první trénink tak zakončila. :))
Musím uznat, že já váhy nějak neřešila. Prostě jsem si postupně zkoušela, až jsem se strefila do těch, které pro mě byly ideální. Nevím, jestli tedy byla zátěž velká, přiměřená nebo malá, každopádně mi vyhovovala. Přítel tedy říkal, že ženské, které k nim do posilovny chodí, si takové váhy nedávají, že zvedají méně, ale asi je to o každém a jeho výkonnosti, co říkáte? :))

pro zvětšení klikněte na obrázek

Pro ty, kteří neví, jak cviky vypadají, přikládám odkazy, aby měli představu:
cvik 1; cvik 2; cvik 3; cvik 4; cvik 5; cvik 6; cvik 7; cvik 8

Ať to tady nemám tak prázdné, přidávám pár motivačních obrázků. :))
Když už jsme u žen, které posilují, ať už doma s vlastní váhou nebo v posilovně s činkami, setkala jsem se s mnoha názory (hlavně mužů), že se lidem (mužům) namakané ženské nelíbí. Těžko říct, co už je pro ně příliš a co naopak "ještě jde", každopádně se chci zeptat vás, jak na to pohlížíte? Co je pro vás moc a co ještě zvládnete? Jak byste chtěly vypadat vy? Klidně můžete odkázat na různé obrázky apod., pokud budete mít náladu, a pokud jste se vůbec k této části textu prokousaly. :))

Bolest je dočasná, hrdost věčná.

Když po tom stále toužíš, začíná to něčím znamenat.

Nejtěžší zdvih ze všeho je zvednout tvůj zadek z pohovky.

Zdvihej jako muž, buď jako bohyně.

Což takhle posilováníčko při jídle? :D

Ve dvou se to lépe táhne. :))
* Protože jsem člověk, který neustále potřebuje mít nějaké výzvy, stále se musí překonávat a dokazovat si, že má na to být lepším, i v posilovně na mě jedna taková výzva čekala. Pokusila jsem se o shyby. Nemusím určitě říkat, že mi prostě nešly, asi tak, jako to nejde spoustě ženám (ba i mužům!). Cvik je to nesmírně obtížný, ale i přesto jsem se rozhodla, že na něm chci zapracovat. Přítel byl tak ochotný, že mi držel nožky, abych se vytáhla snáz, mohu říct, že jsem se zmohla na takové 2 "shyby", dají-li se tak vůbec nazývat. :)) Každopádně už teď vím, že jednou se tam vytáhnu. Věřím si! Včera jsem si tam teda jen tak visela a zkoušela to, pohledy chlapů byly milé, jako bych z nich četla "Přejeme ti, aby ses tam vytáhla." :D
Našla jsem malý tip, že pokud chce člověk zvládnout shyby na hrazdě, jeho přípravou by mělo být stahování kladky širokým úchopem (4 série po 10 opakováních, doporučováno 2x týdně). Tak uvidíme. :)) To by mi šlo.
Nejkrásnější byl závěr, kdy jsem se ptala přítele: "Jak dlouho trvalo, než jsi dokázal shyby udělat ty?" ... "Já jsem to uměl vždycky." Och, šťastný to člověk. :D Já až takové štěstí neměla, ale věřím, že tento cíl pokořím stejně tak jako spoustu dalších, které si ještě ve svém životě stanovím. :))

Jediný nedostatek či omezení je v tvé vlastní mysli.
Jaký byl váš první trénink v posilovně? Chodíte do posilovny? 

Hezkou sobotu!
Kriss
Zdroj obrázků: tumblr.com

20 komentářů:

  1. shyb chci taky zvládnout.. jednou :D a ty to zvládneš! ;)
    jinak gratuluji k prvnímu tréninku :) já mám z posilovny respekt - prostě mi vadí ty chlapi.. přijde mi že zrovna k nám chodí spoustu a spoustu úchyláků :D
    ale je pravda, že s přítelem nebo kamarádem bych asi zašla.. tak snad někdy :)
    a super cviky, seš šikula :)

    OdpovědětVymazat
  2. Panejo, gratuluju, že ses tam vydala, já bych takovou odvahu asi neměla. A sama bych tam nešla už vůbec a nemám nikoho, kdo by se mnou šel...Já bych se tam cítila asi blbě, vypadala bych jako vyplašený zvířátko, který neví, která bije, jak se s těmi stroji pracuje atd. :D
    Takže opravdu tě obdivuji, že jsi překonala "strach" a zašla jsi tam. Navíc je super, že s tebou byl přítel a všechno ti vysvětlil.
    Jak dlouho ti celý trénink zabral? Já si totiž moc neumím představit, že bych tohle dělala, mě by asi nebavilo sedět a přitahovat něco těžkého. Mám ráda, když pracuje celé tělo, může se skákat a dělat různé "vylomeniny" s činkami :D

    Jinak já sama nemám žádný vzor, ale zastávám to, že žena/dívka by měla být spíše štíhlejší, na pohled zpevněná a nějaký ten viditelný svalík mít aspoň na rukách. Bříško spíše plošší, jemně vyrýsované. Hlavně žádné extrémy. Třeba slečna na posledním obrázku se mi zdá už trochu moc..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky sama sebe obdivuji, že jsem se k tomu přemluvila. :D
      Každopádně už teď se těším na další trénink. :P
      Jinak mi to zabralo něco přes hodinku asi. Já moc čas nesledovala. :))

      Vymazat
    2. Ahoj,ja som sa taktiez odhodlavala ist do posilovne roky! Nakoniec som si v najblizsej posilovni objednala trenera aj s treningovym planom, vsetko mi vysvetlil a zodpovedal vsetky moje mozno aj trapne otazky a teraz ked uz viem ako na ktorom stroji cvicit a co cvicit je to uz pohodka, takze urco odporucam trenera min. na 1. lekciu. Vela stastia.

      Vymazat
  3. Gratulujem. Jednak k tomu, že pracuješ na zhyboch a jednak k tomu, že si sa dokopala ísť do posilovne. Úplne ťa chápem. Ja tam chodím už skoro 4. mesiac, takže viem úplne o čom hovoríš. Tie pohľady chlapov.. Pamätám si na 1. tréning. Bola som vydesená. Už cestou v autobuse som sa chcela otočiť a ísť preč. A keď som tam prišla, za pultom bol chlapík (okolo 25 rokov môže mať), ktorý mi celé prvé 2. mesiace ani nepozdravil. Vôbec. Nech som zdravila akokoľvek slušne, či milo sa usmiala, proste na mňa vždy pozrel pohľadom typu: "Bože, ty ešte žiješ?", zobral odo mňa kľúčik a tým to haslo. Po 2 mesiacoch som sa tak naštvala, že keď som zošla zo šatne dole, bola som odhodlaná, že mu už nikdy nepozdravím, nech som akokoľvek slušne vychovaná. A odrazu? Keď som mu dala kľúčik a odchádzala preč, zakričal za mnou: "Dovidenia". Bola som v totálnom šoku :D :D Odvtedy mi zdraví dokonca i keď maká pri cvičení a prejdem okolo neho. :D :D Čiže, z môjho pohľadu je adptácia do posilovne pre tých, ktorý neznášajú cudzie pohľady 2 mesiace. Po 2 mesiacoch prídeš na to, že sa ti neoplatí pozastavovať sa nad nimi, pretože si tam prišla makať pre seba, nie pre nich. :-)
    Mimochodom, podobné cviky cvičím ja. Až na to, že ja mám tréningy rozdelené ináč. :-) A váhy sú vážne slušné! Väčšina žien vo fitku sa bojí dvihnúť viac ako 10 kg, čo je smiešne. A potom sú tam také, ktoré radšej strávia 2 hodiny na orbitreku alebo bežiacom páse ako by mali vziať do ruky čo i len 0,5 kg činku, pretože oni nechcú byť kulturistky :D :D Alebo teda najradšej používajú výhovorku: "Ja nechcem vyzerať ako chlap!" :D :D Tú počujem najradšej :D

    OdpovědětVymazat
  4. O tomhle jsem chtěla taky psát. :D Já tam byla tento týden v úterý a bylo to skvělý. :) Strašně mě to bavilo. Škoda, že mi to doma zatrhli. :/ Cvičila jsem ruce, záda a trochu břicho. :) Pohledy chlapů byly náhodou vážně skvělý. :D Jeden se tak hezky do země usmíval, když nás míjel, kvůli druhýmu jsem si odcvičila burpees raději až v dámské šatně. :D Když jsme tam došli, bylo tam jen pár lidí, pak se to nahrnulo. Ale díky jedné paní, která zase po kolika letech začala cvičit a nějak se k nám napojila, jsem se necítila tak špatně. Navíc jsem tam měla sousedku, která chodívala do posilovny pravidelně, tak to bylo fajn. Nakonec jsem ty chlapy přestala vnímat a spíše jenom okukovala jejich výkony. Záviděla jsem výkony i několika slečnám.

    OdpovědětVymazat
  5. Mě naopak pohledy chlapů, tak jakoby nakopávájí..ne,že bych tam chtěla někoho lovit nebo tak..:D ale prostě, oni jsou to velký (někdy tupý) namakanci, já 18 holka, co má ruce jako párátka a nebojím se toho:)
    Jinak přítel chodí na tzv. hardcore tréninky, na který mají holky vstup zakázán, pro holky je tam spalovač, chystám se na něj, bude to zážitek!
    http://hardcore-treninky.cz/treninky/spalovac/

    OdpovědětVymazat
  6. Ach jo.. tydle dvě části zrovna moc neposiluji :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je super, že jsi šla do posilky! :) Trénink sis udělala hezký :) A že ženské většinou zvedají méně? To není o jejich výkonosti, ale o tom, že se bojí, že jim strááášně narostou svaly :D Já zvedám řekla bych hodně velké váhy rozhodně žádný rambo nejsem :) A vypracované ženy se mi líbí. Samozřejmě s mírou, ale aby šlo vidět, že posiluje. A hodně chlapům se taky takové ty "akorát vymakané" líbí :)
    A shyby...to je něco co mi taky vůůbec nejde a pořád se o to snažím. Holt kluci to mají lehké, těm to většinou jde samo, jenom se v tom zlepšují, ale já se nepřitáhnu skoro ani jednou :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mně se nelíbí, když už je ženská až moc šlachovitá a má pekáč na břiše, to se asi nelíbí ani chlapum. Ale pěkná pevná postava, na který jde vidět že se maká, to je fajn. Třeba kamarád, co dělá fitnes, tak už se mu holky co ani trochu necvičí nelíbí :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám svou 'posilovnu' doma, takže se zatím vystačím :) Ale brzo bych chtěla začít navštěvovat tu posilku, tak velké váhy si domů prostě nepořídím. A mě se líbí hodně namakané postavy, takže si za tím půjdu :) Každopádně tím nemyslím takové ty baby na steroidech, ale když jde vidět, že na sobě dost makají a mají svaly, žádný tinťítka co se zlomí ve větru :D

    OdpovědětVymazat
  10. To musel být fajn den. Když má člověk s kým jít, hned je to o něčem jiném.
    Já už si teda na chlapy nějak zvykla, většinou tam chodí jedni a ti samí. Akorát mají zajímavé tréninky. Teda aspoň jeden. Rozehřeje se pár minut, napije se, zvedne činku, napije se, zvedne činku, obejde si kolečko, zvedne činku, napije se. :-D :-D A u toho sleduje v zrcadle, co se děje vzadu (čti: očumuje ženské).
    Já myslím, že se chlapům líbí žena s postavou, na které je vidět, že na ní pracuje, nemusí to být přímo Rocky. Asi se jim spíš nelíbí, když má žena nějaké svaly a oni jsou zdechloňci. ;-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak sama bych tam určitě nešla. Vlastně ani s kamarádkou asi ne, protože mám ráda, když je mi všecko hezky vysvětleno někým, koho znám (ne tím personálem v posilovně), a žádná z mých kamarádek do posilovny nechodí. Jsem vůbec netušila, že ty chodíš.
      Jinak s tou poslední větou naprosto souhlasím. Závidí. :))

      Vymazat
    2. No spíš chodila přes léto (klimatizace), od podzimu už ne. Není moc času. Teď tam pořádají kruhový trénink pro ženy na mateřské s hlídáním a prý tam nemůžu, když nejsem žena na mateřské, tak na ně možná i zanevřu, ten čas mi totiž úplně vyhovoval. :-D

      Vymazat
  11. Ahoj, chtěla bych se ti omluvit, že jsem dlouho nebyla u tebe na blogu :/ neměla jsem na blog náladu, nechtělo se mi psát, nebylo ani o čem..
    do posilovny jsem chodila před rokem s přítelem, ale spíš jsem tam cvičila jen na břicho a běhala jsem na páse :D ... shyby mi taky nejdou :D ve škole jsme je dělali na známku :D nám holkám na jedničku stačily 4 shyby, ale ani jedna ze 3holek co tam jsme, jsme neudělaly ani jeden :D Taky nemám ráda, když je v posilovně moc lidí :P vždycky blbě očumujou :D .... „Nejtěžší zdvih ze všeho je zvednout tvůj zadek z pohovky.” << to se mi líbí :D v tomhle týdnu, kdy jsem měla prázdniny, to pro mě bylo hodně těžký abych se vůbec zvedla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S kolenama už problém nemám, i když to teď nemůžu pořádně posoudit, když jsem necvičila. Ale bylo to nejvíc z toho množství dřepů, skákání a zvedání kolen v Insanity :/ a u toho TurboFire jde o HIIT , což už asi víš co je :) je tam hodně takový to různý poskakování, prostě nejvíc věcí u kterých se člověk zapotí :)

      Vymazat
  12. To je super, že ses odhodlala - myslím, že když můžeš jít do posilky s přítelem, který Ti vše vysvětlí, tak to máš ideální :)

    Já mám v tomhle štěstí, že můj přítel je trenér v posilovně, kde má vždy každý klient (nebo skupinka klientů) posilovnu pouze pro sebe - a trenér se jim věnuje. Takže tam odpadá to - že by mě při cvičení někdo pozoroval :) Využívají toho právě často i ženy.. nebo třeba i starší lidé (kolem 50 nebo 60) kteří by se v běžné posilovně asi necítili moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  13. K tomu tréningu - podľa mňa nemusíš robiť osem sérii sťahovania kladky, 2 x za hlavu a 2 x k hrudníku úplne stačí, pretože zapájaš v podstate skoro tie isté svaly, skús skôr pridať záťaž alebo zvýšiť počet opakovaní. A podobne aj to sťahovanie kladky na triceps. Naopak by si mohla pridať niečo na medzilopatkové svaly, ako napríklad obrátený peck-deck alebo priamo stroj na zapažovanie v sede, ak tam taký máte.

    OdpovědětVymazat
  14. já chodím do posilky s přítelem a je to fajn;) co se postavy týče, líbí se mi fitness bikiny, a mému příteli taky, takže makám na sobě:D co se týče těch shybů, tak na to jak jsem si myslela, že mám docela sílu, tak to je kámen úrazu. ale máme v posilovně stroj s dopomocí, taže si zatím pomáhám a postupně snižuji váhu, která mi pomáhá. Je to moje osobní challenge se přitáhnout sama...ale já to jednou dám;)

    OdpovědětVymazat
  15. Mě se strašně líbí ten příbor :))) do posilky jsem chodívala, ale teď hlavně z nedostatků financí nějak není možnost... Zatím si vystačím doma :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)