pátek 1. března 2013

* Rizoto se Šmakounem

Včera jsem poprvé vyzkoušela onoho populárního Šmakouna. Inspirovala jsem se hned několika recepty a dala z nich dohromady můj vlastní. Jen škoda, že jsem neměla ještě houby, hodily by se do tohoto rizota. Mimo to musím Šmakouna velmi vyzvdvihnout, líbí se mi jeho nevýrazná chuť, nejde v jídla cítit např. tolik jako kuřecí. Pokud tedy nejste příznivcem masa, můžete ho nahradit právě Šmakounem. O dalších pozitivech této potraviny až příště. :)) Dnes tedy rizoto se Šmakounem.

Na 1-2 porce budete potřebovat:
  • 100 g Šmakouna
  • 1 pytlík rýže (já měla jasmínovou)
  • 1 středně velkou papriku
  • 1 cibuli
  • 3 lžíce bílého jogurtu
  • grilovací koření (já použila koření na pečené kuře)
  • olivový olej
  • vegetu
Uvaříme si rýži (já dělala jasmínovou, která nebyla v pytlících, takže jsem si nejdřív rýži propláchla, vložila do vroucí vody, vařila do poloměkka, poté propláchla; mezitím jsem si na olivovém oleji zpěnila cibulku, kterou jsem poté přidala k "uvařené" rýži, a vložila ji do trouby, aby se dodělala - takto dělá každou rýži můj děděček a je nejlepší!).
Šmakouna si nakrájíme na malé kousky, vložíme na rozehřáty olivový olej, posypeme kořením a vegetou. Přidáme nakrájenou papriku, nalijeme trochu vody a chvilku podusíme. Poté přidáme bílý jogurt a čekáme, dokud nám nevypaří voda.
Zkontrolujeme rýži v troubě, pokud už je měkká, přidáme ji ke Šmakounovi, pořádně promícháme a můžeme servírovat.

Jak jsem psala v úvodu, Šmakouna jsem baštila prvně, ale rozhodně ne naposled. Líbí se mi nejen jeho složení (vejce naprosto zbožňuji), ale také jeho nevýrazná chuť. Když jsem rizoto jedla, ani jsem ho tam nepostřehla, takže za mě rozhodně jednička s hvězdou, protože to složení je báječné. V brzké době o něm určitě napíšu kratičký článek. :))

Ať vám Šmakounuje a krásný den!
Kriss

11 komentářů:

  1. šmakoun mám nejradši v housce se šunkou a sýrem :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě víc chutná Eggcheese, je podle od stejné firmy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že je více druhů, ale nějak to nerozlišuju, i když chuť se prý liší.
      Každopádně jsem použila tento: http://www.receptynadoma.cz/images/recepty-2010/smakoun.jpg ;)

      Vymazat
  3. díky, o to se budu snažit určitě :) já se šmakounem zatím zkušenosti nemám, ale napravím :)

    OdpovědětVymazat
  4. šmakouna miluji... jakkoliv - rýži teda nejím, ale dělám si "rizoto" z bulguru :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Me taky chutná, nejlepší je shmaki eggcheese, ten uzený! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ted me pobavilo, jak mas v nazvu článku šmakouna s velkým Š :D jako by to bylo jméno cloveka :DDD

      Vymazat
    2. Já myslela, že se to píše s velkým Š. :O :D

      Vymazat
  6. Když ta chuť není tak výrazná, tak k čemu tam vlastně šmakoun je? Asi blbá otázka, promiň, Kriss :D

    OdpovědětVymazat
  7. šmakiii, uzený je top :) ale do rizota mě ho nenapadlo strčit :D

    OdpovědětVymazat
  8. včera jsem poprvé ochutnala šmakouna. Nakrájela jsem jej na slabší plátky, přidala nakrájenou zeleninu(ředkvičky, papriku a rajčata).Ochutila jsem jej pár kapkami olivového oleje, sojovou omáčkou,solí , pepřem a citronovou šťávou a nechala odpočinout.Moc jsem si pochutnala.Zkuste tento jednoduchý recept také a uvidíte.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)