neděle 17. března 2013

* Tvarohové lívance

Máme tady neděli a je čas na zdravé mlsání. Včera jsem totiž vyzkoušela naprosto luxusní tvarohového lívance od B*, které mě oslovily natolik, že jsem se rozhodla se o tento recept s vámi podělit. Původní recept můžete najít zde, já si jej trošku poupravila. Nicméně nutno hned na začátku připomenout, že není třeba se bát toho velkého počtu lívanečků, dělala jsem je opravdu teňounké a dle B* by jejich energetická hodnota (i s banánem a araš. máslem) měla být zhruba stejná, jako když baštíte ráno ovesnou kaši. :))

Na cca 16 malých lívanečků (smažené na pánvi na volská oka) budeme potřebovat:
  • 50 g tvarohu
  • 50-60 ml mléka
  • 30 g celozrnné mouky
  • 1/2 banánu (já měla menší banán, tak jsem dala půlku)
  • 1 vejce
  • 15 g banánového proteinu
  • 10 g mletých ořechů (já dala vlašské)
  • skořice
  • arašídové máslo
Rozmixovala jsem ořechy, tvaroh, mléko, vejce a půlku banánu. Poté přidala mouku a protein. Nejsem si jistá, jestli bylo mléka přímo 50 či 60 ml, dolévala jsem do konzistence zhruba na palačinky (snad to odhadnete :)).
Lívance jsem smažila na mírném ohni. Po dopečení jsem si dokrájela zbylou půlku banánu, kterou jsem lívance ozdobila, a přidala si zhruba 1 lžíci arašídového másla.
Lívance jsem nesladila, mně ty banány přijdou vždy dost sladké, každopádně klidně dle své potřeby můžete ještě do těsta přidat javorový sirup/med/stévii/třtinový cukr či jakékoliv jiné sladidlo.

Dobrou chuť!
Kriss

16 komentářů:

  1. to jsem ráda že chutnaly!
    Víš že já si dneska zas při snídani vzpomněla na tebe? Dělala jsem si krupičnou kaši, na kterou si nedávno lákala! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem je obdivovala u B*, tobě se taky povedly. Takové akorát množství a je z toho tooolik lívanečků, paráda! Brzy zkusím, protože si hezky po ránu dopřát 16 lívanečků, to je docela luxus :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hned zítra si je udělám, taky chci snídat plný talíř lívanců :D

    OdpovědětVymazat
  4. tak to se hodí, já mám zrovna v ledničce 5 neochucených tvarohů, tak už vím, k čemu nějakej upotřebím ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. vypadají úžasně :) lívance mám ráda, takže je určitě zkusím :P

    OdpovědětVymazat
  6. Já se do nich furt nemůžu odhodlat :-D

    OdpovědětVymazat
  7. To je teda pěkná porcička :)Ale na druhou stranu - když se dívám na množství surovin, které jsi použila, tak toho není moc :) Recept každopádně vypadá lákavě, takže se těším až vyzkouším - a doufám, že ty oříšky můj tyčový mixér ustojí :)

    OdpovědětVymazat
  8. už jsme ti psala, že mě docela zabíjí XD...
    Musela jsem přestat dělat burpee s klikama (bohužel) a dělám už jenom Burpee co dělá Jill, bez kliků... Můj loket to prostě nezvládá no :-( (po úrazu z dětství, kdy jsem si natrhla vazy v lokti, se mu větší zátěž moc nelíbí, proto vlastně správně ani klikovat nesmím...)

    OdpovědětVymazat
  9. ooooch mňamka! Jak doberu antibiotika,určo zkusím:)

    OdpovědětVymazat
  10. Kruci písek, zase jsem zapoměla na své předsevzetí víkendových lívanečků! :D Musím si to někam nalepit, ať zase nezapomenu, hrozná skleróza jsem! :D Ty tvoje vypadají tak mňamózně, hami hami ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, to jsem ráda, že máme zrovna doma banány, co je potřeba spotřebovat...vypadají opravdu úžasně :3

    OdpovědětVymazat
  12. Jéé, tak ty musím vyzkoušet! :)))
    Vypadají fakt jedle!

    OdpovědětVymazat
  13. Tvarohové lívance jsou výborné :) Já dělám podle Adele z hubneme a zhubneme nebo nějak tak je ten název blogu a nejlepší jsou polité medíkem :) Což mi připomíná že jsem si je dlouho nedělala :D

    OdpovědětVymazat
  14. Co je banalnový protein?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)