pondělí 6. května 2013

* Celozrnná tvarohová bábovka


Krásné pondělní ráno, i když tady leje jako z konve. :)) Protože maminka dostala včera chuť na něco dobrého, rozhodla jsem se opět trošku zaexperimentovat a upéct moučník, který jsem ještě nedělala. Ne, že bych bábovku nepekla, ale tu tvarohovou jsem ještě nezkoušela. Pro tentokrát jsem se nechala inspirovat receptem od B* na celozrnnou tvarohovou bábovku, která mi zachutnala natolik, že ji zřejmě brzy šoupnu do oblíbených receptů. :)) Pokud rádi pečete, určitě zvykoušejte.

Na 1 bábovku budeme potřebovat:
  • 4 vejce
  • 100 g hladké mouky
  • 150 g celozrnné mouky
  • 100-150 g třtinového cukru
  • 100-150 ml mléka
  • 250 g tvarohu
  • 1 prášek do pečiva
  • pár kapek mandlového aroma (nemusí být)
  • 60 ml olivového oleje
  • 4 lžičky kakaa
Nejprve si vejce ušleháme s cukrem.
Přidáme mléko, mouky a kypřící prášek. Po promíchání vlijeme olej, přidáme tvaroh, příp. ještě dochutíme mandlovým aroma.
Větší část těsta vlijeme do vymazané a vysypané formy, do zbytku těsta si přidáme kakao a poté přilijeme do formy.
Pečeme na 170°C asi 35 minut, poté stáhneme na 150°C a pečeme ještě 15 minut.
Jakmile bábovku vyklopíme, můžeme ji ještě polít čokoládou, záleží jen na vás. :))

Bábovku jsem pekla prvně, a i když jsem ji asi neměla úplně dopečenou, protože byla mokrá (nebo jestli to tak má být? :)), moc mi chutnala! Rozhodně ji ještě někdy vyzkouším.

Dobrou chuť!
Kriss

19 komentářů:

  1. Nádhera :) taky plánuju bábovku, ale recept si hodlám na koleně vymyslet - holt experimenty mě baví nejvíc...když to selže, přijde na řadu tahle! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Leje, leje. :-( Dneska to je na těžkou obuv. ;-D Z tvarohu jsem ještě nepekla, jen z jogurtu, je vláčnější a lepší, možná proto se ti zdála mokrá. Když nebudu muset být ještě o suchých rohlících, upeču, vypadá chutně. :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. zápočty určitě zvládneš!:) a s tou kuchařkou jsem to myslela jinak, psaly mi čtenářky, abych nějakou udělala:D že by si jí koupily!

      Vymazat
    2. číst drogové příběhy mě baví furt! :)

      Vymazat
  4. moc hezká bábovka, supr recept, ten si ukládám :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ukládám do záložek, díky ;))

    OdpovědětVymazat
  6. super recept, přidám si ho do mého pořadníku na recepty:D Akorát asi vyměním tu hladkou mouku za celozrnnou a místo kakaa dám karob:) Vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat
  7. strašně moc se mi líbí tvoje talířky! :D :) a bábovka je k nakousnutí! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Bábovku už jsem dlouho neměla! Dala bych si :)

    OdpovědětVymazat
  9. Už se mi peče v troubě xD taky mám chuť na něco dobrýho xD (především na mě přišel ten červenej Mor) pak dám vědět, jaká byla...

    OdpovědětVymazat
  10. Tak ta vypadá úžasně! Myslím si, že už bych také mohla vyzkoušet nějakou zdravější verzi bábovky! Krása!

    OdpovědětVymazat
  11. Ani nevíš, jak miluju bábovky! :) Škoda, že zatím nemám formu..v obyčejném plechu se mi péct pořád nechce, nemá to takové kouzlo jako bábovka :D tahle je super :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ukládám a určitě vyzkouším :) Bábovku jsem dlouho nedělala a tahle musí být super když tam je tvaroh, takže díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  13. zbožňuji dvojbarevné bábovky, nad timhle receptem už jsem taky rozmýšlela

    OdpovědětVymazat
  14. To mě moc těší!! :)
    Vypadá krásně

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadá fantasticky, úplně jsem na ni dostala chut.

    Ráda bych tě pozvala k sobě na blog, kde probíhá soutěž : http://dullsinea.blogspot.cz/2013/04/jarni-giveaway.html

    Potěší mě když se zúčastníš :)

    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)