čtvrtek 19. prosince 2013

* Ovesné sušenky

 

Včera večer jsem se rozhodla vyzkoušet ovesné sušenky, které jsem zahlédla u Markétky již před nějakým časem. Jenomže jak už u mě bývá zvykem, recept jsem založila hluboko do šuplíku a zapomněla na něj. Včera však přišla jeho chvíle, proto se v dnešním článku hodlám pochlubit se svými výtvory. A přestože jsem nepoužila chia semínka, mandle nahradila vlašskými ořechy a místo dvou mouk jsem dala jenom jednu, sušenky byly eňo ňuňo, a já proto posílám Markétce tááákovou pusu za úžasný recept. :)) Tyto sušenky jsem použila jako vánoční dárek a myslím, že velmi potěšil. Zkrátka je musíte ochutnat!


Na cca 14-16 sušenek budeme potřebovat:
  • půl šálku jemně mletých ovesných vloček
  • půl šálku celozrnné mouky
  • čtvrt hrnku mletých/nasekaných ořechů
  • 50 g rozpuštěného másla
  • 3-4 lžíce rozpuštěného medu
  • 2 lžíce vody
  • trochu kypřícího prášku
  • trochu vanilkového aroma

Všechny ingredience smícháme dohromady a lžičkou tvoříme sušenky (placičky), které pokládáme na plech vyložený pečicím papírem. Pečeme při 150°C asi 15-20 minut, dokud nám sušenky nezezlátnou.

Dobrou chuť!
Kriss

17 komentářů:

  1. vypadají moc hezky, recept není složitý, což já ráda, takže určitě vyzkouším;)

    OdpovědětVymazat
  2. Kristýnko, máš tam dvakrát rozpuštěný med :D Nemá tam být máslo? Nechci rýpat, ráda bych si je upekla, tak se radši ujišťuji :))

    OdpovědětVymazat
  3. Kristý, to je jako kdyby jsi mi ho opsala z kuchařinky mé :D Jen u receptíku koukám má být asi to první máslo, místo medu, protože med je hned pod tím zase :-)
    Jinak je to báječná záležitost, mě strašně chutnají a já navíííc přidávám nasekanou čokoládu - udělá to tam krásnou chuť a vzhled - to i přesto, že jinak je takhle pkěné jako ty nemám :D :-*

    OdpovědětVymazat
  4. zakládání receptů je taky moje slabá stránka :D ovesné sušenky jdou dělat na milion způsobů a pro je miluju :) máš je nádherně ozdobené, mě by takový dáreček určitě potěšil:)

    OdpovědětVymazat
  5. Dlouho jsem si žádné neupekla a tyhle vypadají krásně, hned bych si jednu dala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Kristuš, máš je nádherné !! A ta mašlička ! Roztomilé ! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já snad něco upeču. Tohle! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají hezky :-) Taky jsem je kdysi pekla :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Recept jsem vyzkoušela a jak moje rodina nemá v lásce byť jen vzdáleně zdravé věci, tyto sušenky zmizely až zázračnou rychlostí :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vyzkoušeno! Výborné! :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)